Rychlé cesty, kamenní, keře, písek a bloudění. Účastníci letošní Dakarská rallye měli v sobotu pořádnou šichtu v první etapě. „Překvapilo nás, jak moc byli potrhaní a popíchaní od kamenů nebo keřů. Tohle jsme v takové míře ještě neviděli,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek se držel vpředu a do cíle dojel s penalizací …
Dakar 2025, Rallye
Michek odstartuje do první etapy z dvanáctého místa. Jezdcům ORION – MRG fandil na startu prezident
Svižným prologem začal program letošní Dakarské rallye v Saudské Arábii. Přímo na start přišel české závodníky podpořit prezident Petr Pavel. „Byl u startovní pásky, povzbuzoval. Když se s námi potká, tak s ním vždycky prohodíme několik slov. Jsme za to moc rádi a kluky to namotivovalo. Bylo vidět, že je to potěšilo,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION …
Dakar 2025, Rallye
Mechanik a závodník Engel: Podobných jezdců jako já tady už moc není. Překvapil ho prezident Pavel
Je ze staré školy jezdců, co nemají problém s technikou a se součástkami. Však také Milan Engel tráví dost času doma v garáži, kde pravidelně motorky opravuje. Podobně „renesančních“ jezdců už na Dakarské rallye prý moc není. „Je nás tady takových už málo. Závodí tady čím dál více mladých kluků z motokrosu, co zkušenosti s technikou moc nemají. Neumí …
Dakar 2025, Rallye
Z traktoru nebo kombajnu na motorku. Závodník Prokeš má cit pro terén, úvod Dakaru pojede chytře
Je neustále v terénu, buď na motorce nebo v kombajnu. Martin Prokeš pracuje v zemědělství, často jezdí po polích také s traktorem nebo loví zvěř v lesích. „Na hlíně jsem vlastně pořád a myslím, že mám pro tenhle terén cit,“ říká závodník z týmu ORION – Moto Racing Group, na kterého čeká druhá účast v náročné Dakarské rallye. V minulém ročníku dojel na …
Dakar 2025
ORION – Moto Racing Group vyrazí na Dakar na starších, ale vyladěných modelech motorek. Michek s Engelem jsou v poslední fázi příprav
Pro český motorkářský tým ORION – Moto Racing Group skončily celoroční přípravy s technikou před Dakarskou rallye. V letošním roce byly obzvlášť stresující, protože rakouská značka KTM omezuje výrobu a propouští zaměstnance. „V průběhu roku jsme se rozhodli, že pojedeme na starých modelech motorek. Nechtěli jsme jít s nevyzkoušenou technikou do rizika a myslím, že jsme se …