fbpx

Když má jeho parťák technický problém, zastaví a pomůže s opravou. Když mu během jízdy po dunách vypoví zadní brzda, upraví styl a jede dál. Milan Engel si v letošním ročníku Dakarské rallye poradí prostě se vším. V pondělí dojel na 34. místě a stejnou příčku drží také v celkovém pořadí. „Bylo to super, krásná krajina a trať. Jelo se mi úplně parádně. Navíc takhle velké duny jsem snad ještě neviděl,“ dodal Engel, který stále drží druhé místo v kategorii závodníků bez asistence. Jeho týmový kolega z ORION – Moto Racing Group Martin Michek dojel v pondělí sedmnáctý. 

Z Milana Engela je univerzální muž, který neváhá ochotně pomoct a obětovat se pro tým. To prokázal v předchozích etapách na Dakarské rallye. Michkovi, který bojuje s elitními závodníky z továrních týmů o umístění, opravil jeho motorku dvakrát. Jednou po dopravní nehodě, podruhé, když se mu porouchalo zadní čerpadlo. Po dojetí do cíle se pak začne věnovat vlastní motorce, protože letos bojuje v kategorii jezdců bez asistence, bez pomoci mechaniků.

V pondělní etapě si opět musel poradit. A znovu se nejednalo o jednoduchou překážku. „Na padesátém kilometru jsem ťuknul zadní kotouč a malinko jsem ho ohnul, takže mi to ťukalo do pedálu a uvařil jsem kapalinu. Tím jsem vyřadil zadní brzy. Bohužel 200 kilometrů jsem musel jet bez nich,“ vyprávěl s klidem v hlase Engel, jezdec týmu ORION – MRG. „Kvůli tomu jsem musel přizpůsobit jízdu, jel trochu opatrně. Nakonec se to dalo se spojením přední brzdy a motoru. Bylo to hodně nebezpečné v trialových pasáží. Jsem rád, že jsem v cíli.“

Po dojetí do cíle si vysloužil chválu. „Je skvělé, že se mu podařilo dorazit do bivaku s tímto handicapem, který mu bránil jet naplno. Dokonce dojel 2. ve své kategorii a povedlo se mu porazit vedoucího Gelazninkase o více jak 4 minuty. I přes tyhle komplikace v pondělní a v minulých etapách chce stále zvítězit v kategorii jezdců bez asistence,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – MRG. 

Dařilo se také Michkovi, který se přibližuje první dvacítce. V pondělní etapě skončil na sedmnáctý se ztrátou 19 minut na vítěze. V celkovém pořadí je jednadvacátý. „Byla to hodně výživná speciálka, ze začátku hodně dun. To mi úplně nesvědčilo, protože komprese do žeber mě trápily,“ tvrdil Michek, který v pátek v běžném provozu havaroval, když do něj málem narazil vůz. „Snažil jsem se s tím bojovat. Bolesti se mi ale rozjely v úvodu etapy a cítil jsem je pak po celou dobu.“ 

Sdílejte: