Paddock se přes noc naplnil jak se říká až po strop a všichni se už od rána připravovali na administrativní a technické přejímky v hangáru místního areálu. Důležité je připravit především techniku než bude odevzdána po přejímkách do parc fermé, kde se už nezmůžete na jedinou úpravu a stroje tak musí být připraveny na 100%. Ještě dopoledne byla možnost testování na zhruba 20 kilometrů vzdáleném uzavřeném úseku, který byl organizátorem zajištěný a byly zde veškeré špičkové týmy od motocyklů až po kamiony včetně Martina Prokopa nebo polského týmů Orlen, jenž je už také tradičním účastníkem Dakaru.
Martin Michek z Orion – Moto Racing Group měl poslední možnost otestovat nedostatky a seznámit se svým dakarovým speciálem. Celkem najel nějakých 80 kilometrů na uzavřeném úseku a následně ještě další porci na otevřených pistách, kde maximální rychlost dosahovala až 160 km/h (krátké video z testování zde ) a samozřejmě nechyběly ani techničtější úseky, které se nejspíš budou zítra hodit. Jezdce totiž budou především v první části 1. etapy čekat pomalejší úseky. Na start prvního měřeného úseku bude Michek odjíždět v 11:04 a čekat bude jeho i celé startovní pole 86 ostrých kilometrů. Po první části zamíří na necelou hodinu ke svému týmu zpět do paddocku, aby se následně vydal na dlouhý přejezd, který naváže na druhý měřený úsek dlouhý 164km.
„Dnešní den mě především překvapilo to, že opravdu když se kouknu všude kolem po depu, tak mě uchvátí svojí velikostí včetně velkých týmů. Zkrátka to tu žije tak jak to má na závodech žít, jak se říká, smrdí to tu benzínem a adrenalinem. Dopoledne jsem si zkusil dakarovou motorku na španělských pistách a byli jsme také testovat na uzavřené trati. Po technické stránce jsem se s motorkou už nějak seznámil. Máme už po administrativních a technických přejímkách a po nich jsem dostal do ruky poprvé v životě rallyový roadbook. S jsme u něj pár hodin společně pobyli, vše mi trpělivě vysvětloval. Teď už si jen musím vše srovnat v hlavě, ale až do toho zítra vlítnu, tak se mi myšlenky určitě srovnají a budu dělat vše proto, abych se dostal do rychlého tempa. Musím si v rychlosti s roadbookem a Stellou (FIM navigační přístroj) najít nějakou svojí harmonii tak, abych byl co nejrychlejší. Co se týče výsledku, nečekám zázraky. Jsou tu kluci kteří jedou Dakar v top 10 a jsou pochopitelně zvyklí na to rychle se orientovat v navigaci, převíjet, kalibrovat a ještě číst terén. Já se jim budu snažit vyrovnat, ale vím, že ten krok k absolutní špičce bude těžký. Každopádně jsme s týmem připraveni a se o to zítra pokusím“. Dodal Michek a nám nezbývá, než si nedočkavě počkat na jeho premiéru v dálkovém závodě a držet palce, aby zajel nejen kvalitní výsledek, ale především se co nejrychleji v nové roli aklimatizoval.
Sdílejte: