Také ve čtvrtek prožil na Dakarské rallye český jezdec Martin Michek plno akčních momentů. A se vším si poradil. Navíc v páté etapě zajel devátý nejrychlejší čas, čímž vyrovnal své etapové maximum z předchozího dne. „Na cestách byly kameny, jeli jsme po tvrdších pistách, ale nechyběly také technické pasáže. Ke konci jsme museli překonat 40 kilometrů v dunách. Byly pořádné, pěkné,“ popisoval Michek z ORION – Moto Racing Group, který se posunul v průběžném pořadí na devatenácté místo a na prvního ztrácí hodinu a dvě minuty. Pořadatelé však etapu zkrátili a je možné, že se pořadí ještě změní. Jeho týmový kolega Milan Engel byl šestatřicátý a v celkovém pořadí je na 33. místě.
Další skvělý výkon! Po středečním kariérním maximu v rámci etapy opět dojel Martin Michek v nejlepší desítce. Přitom na trati v okolí Rijádu toho nezažil málo. „Během jízdy mi bouchl airbag v mé vestě. Nebylo to kvůli pádu, ale tlakem při přetížení. Jak jsem vjížděl na dunu, nevšiml jsem si takového zvednutí. Asi kvůli sluníčku. Zničehonic mi explodoval airbag, software to tak patrně vyhodnotil,“ popisoval Michek, kterého situace překvapila. „Vesta se vám celá nafoukne, ale po dvaceti vteřinách to splasklo. Jedeme tak rychle, že máme přetížení, po kterém prostě vesta bouchne.“
To nebylo ale jediné, co musel jezdec z týmu ORION – MRG překonat. „V dunách se objevila taková lehká písečná bouře. Dojel mě chilský jezdec Cornejo z Hondy, byl u nás ještě Slovák Svitko. Ve třech jsme si tam skvěle zazávodili,“ dodal Michek, který zajel ve čtvrtek výborné deváté místo. „Já jsem si to užil, stále ale musím vymazávat ztrátu, kterou jsem nabral v první etapě. Ta mě velmi mrzí, protože se jednalo o hodinu, kdy jsem bloudil v dunách. Kdybych tam ztratil třeba jen dvacet minut, byl bych v první desítce celkového pořadí.“
Zrádná etapa byla pro Milana Engela, který jede v kategorii bez asistence. A v té stále drží druhé místo. „Výsledek je stabilní, ale mohlo by to být lepší, protože mi furt první závodník v mé kategorii ujíždí. V jeden moment jsem byl před ním o minutku, ke konci jsem trochu zvolnil. Vjíždělo jsem totiž do dun, jenže jsem v nich byl zcela sám,“ dodal Engel, který na čelo Dakaru ztrácí skoro dvě hodiny. „Kvůli větru jsem zcela neviděl hrany dun, jel jsem opatrněji,“ dodal Engel, který si pak v bivaku servisoval sám motorku.
Sdílejte: