fbpx

I když koncem desáté etapy zvolnil, aby úspěšně překonal navigační pasti, stejně byl pekelně rychlý! Martin Michek vybojoval desátou příčku. Opět se dokázal prosadit mezi elitní závodníky. A v celkovém pořadí se posunul na osmnácté místo. „Máme poslední dvě etapy. Doufám, že ještě poskočíme dopředu,“ prohlásil Michek. Výborný den má za sebou také Engel, který dojel do cíle na 32. příčce. Ve čtvrtek závodníky z ORION – Moto Racing Group čeká poslední náročná etapa. „Organizátor si připravil pro nás velmi složitou navigaci,“ varoval Engel. 

Bez dun, ale za to s kamením a s cesty, které vedly přes řečiště nebo kaňony. Pořádně rychlá byla prý středeční etapa. „Hlavně tvrdá a náročná. Posledních 80 kilometrů ale stálo za to, protože to bylo v horách. Hodně se bloudilo. Proto jsem zvolil trochu lehčí tempo, abych to všechno trefil,“ tvrdil Michek, který sebral veškeré waypointy. „Ale dvakrát jsem zajížděl jen kousek pro kontrolní bod, musel jsem se otočit.

S navigačními pastmi se popral také Milan Engel, jezdec z českého týmu ORION – MRG. Potvrdil, že se v terénu jen tak neztrácí. „Na planinách mě ještě předjížděli lehčí závodníci, v technických pasážích jsem je pak zase dostal zpátky. Zvládl jsem to dobře, konečně jsem spokojený s etapou, jak jsem jí zajel,“ tvrdil Engel, který si pojistil druhé místo v kategorii jezdců bez asistence. „Některé věci musím na motorce vyměnit, zkontroluji šroubky, vyměním filtry. Zítra nás čeká těžká etapa, nemá být tolik kilometrů, ale navigačně velmi složitá. Chtěl bych to zajet hlavně čistě.“ 

Michek na čelo ztrácí dvě hodiny, Engel více než čtyři. Oba jezdci si přejí na konci Dakarské rallye své pozice udržet, nejlépe však se posunout. „Byl to hodně dobrý den. Museli jsme zavařovat rám na Michkovi motorce, protože prasknul. Pod dohledem komisařů jsme dávali motor pryč, abychom nedostali penalizaci. Vše je hotové, motorka bude na finále Dakaru stoprocentně připravená,“ hlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. 

Sdílejte: